Ute i den spanska naturen!

hej igen nu är det bara 6 dagar kvar tills man e hemma. på ett sätt tjäns det väldigt skönt och på ett sätt jobbigt att lämna denna underbara staden och dess underbara människor. igår så var jag och marcel hemma hos angel eftersom att han fyllder år,, vi åkte till hans mammas hus där vi träffade släkten och åt en väldigt trevlig middag, han mamma och pappa gjorde en riktig paella som var god, de stod utomhus och gjorde den. vi gick runt i deras stora hur och fick se på allt och det var väldigt interessant, vi fick också se på deras plantage där de odlar tomater och örter, samt så hade de kalkoner, höns, kaniner, hundar, katter, och fåglar. allt föder de upp och säljer/äter och det var kan man ju verkligen kalla närproducerat. jag och marcel fick äran att laga desserten till denna middag och vi fick fria händer att göra vad vi ville, men inte för dyrt. vi tänkte först göra någon avancerad efterrätt som vi har lärt oss men kom sen fram till att vi skulle göra en riktigt god pannacotta med rårörda bär, konstigt nog så visste ingen vad pannacotta var så det passade ju alldeless utmärkt att vi gjorde det. pannacottan blev en stor succé och alla tyckte om den. efter några timmar så fick vi chansen att gå ut i skogen och plocka sparrisar, och vem tackar nej till det? så vi åkte med angel till en väldigt stor skog som var väldigt gles och vi gick runt i ca 3 timmar och plockade sparrisar och njöt av den spanska naturen. det var helt fantastiskt, vi hittade till och med timjan som växte i marken och vi tog fick med oss cirka 2 kilo sparris och en massa färsk timjan, och så färsk och gott kommer vi aldrig hitta i svergie. Det var en helt fantastisk upplevelse. Eftersom att detta var våran sista helg så följde hela personalen från ramiro´s med oss ut och vi hade väldigt trevligt. Nu så sitter jag här i soffan och är ledig från jobbet, men bara för att jag är ledig så betyder det inte att jag slutar upp med att jobba med mat, nu så sitter jag med mitt antecktnings block och tar fram mina egna egna rätter och idéer av det jag har fått med mig av mina erfarenheter och min kunskap från denna resa. Jag har försökt flera gånger att lägga upp massa bilder och det funkar verkligen inte, fattar inte varför men jag har massa bilder och när jag kommer hem till svergie så ska jag se till att de kommer upp på skolans hemsida så att alla kan följa våran resa genom valladolid, se hur vi har haft det och förstå hur mycket vi har varit med om samt lärt oss. Det var allt från Mig idag, imorgon ska jag äta en 10 rätters på ramiro´s och ska ta foton och berätta om middagen så ni får en idé av hur underbar och god maten är ! /MVH TEXAS

Kommentarer
Postat av: Anders

Ni ser, Angel visade sig vara en ganska trevlig kille! Kul att ni har fått uppleva "the daily life" i Spanien också genom att få vara hemma hos hans släkt. Det ska bli kul att få se era bilder när ni kommer hem.

2010-04-28 @ 15:22:44
Postat av: Gary

Jag önskar att jag var 18 igen. Det verkar som ni har varit med om mycket denna resan. Jag ser fram emot bilder också

Ha det

2010-04-28 @ 21:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0