ute på vift i spanien.

tjenixen gott folk!!!! idag var jag (marcel) och texas ute med angel på en liten castilla y leon road tripp. Personligen så tycker jag att spanien är ett av de vackraste länderna på jorden, som jag har sett. Det som jag gillar mest med spanien är de rustika 2-4 lägenheterna med härliga spanska balkonger, alla täta små stengator med härliga uteserveringar och sist men inte minst de öppna fälten som täcker spanien ( kan ni förstå vilket gudomligt land detta är ??? ). Eftersom att jag ville se allt detta så bad jag angel ta med oss på en "roadtrip" där vi åker runt på landet, ser alla små byar och natur som det finns gott om i spanien. Alla som känner angel vet om att han gärna ställer upp på visningar och tycker om att agera guide, så han föreslog att idag åker vi till en mysig stad som heter segovia och äter spädgris, för att sedan åka runt och kolla på andra små byar. Alla som åker till madrid MÅSTE åka till segovia, segovia är världens bästa by ifall ni inte viste, och det finns inte ord som kan beskriva hur underbart det var där, för att inte prata om spädgrisen som var så utsökt att man trodde smaklökarna hadde samlag. När vi yrat runt, ätit gott och druckit det utsökta vinet vi drack till maten så satte vi oss i bilen och åkte till två när liggande städer. Jag minns tyvär inte namnet på byarna, men de var så fina att jag lovar mig själv att flytta dit när jag blivit gammal och grå, för att spela kort och dricka vin med alla andra härliga gubbar och tanter. Som le grand final åkte vi till ett naturreservat som även är ett "gam liknande fågeldjur reservat"..... stället heter ermita de san frutos och är europas motsvarighet till grand canyon, och som om inte det var till räckligt så fanns det ett kloster från 1200 talet!!!!!! okej alla glada läsare nu kan googla bilderna men det finns inte ord för att beskriva hur coolt det var att se grand canyon, gam liknande fågeldjur, en flod som slingrar i dalen och ett gammalt kloster, hamnar lätt bland på top tio i min 100 coolaste kompinationerna på sammaställe lista. en liten fotnot sådär är ju att vi hadde 27 grader idag i solen klar himmel och det luktade äng vart vi än gick. Hur som haver gott folk så känner jag att det är dags för mig att sluta göra er avis, men en jävla bra dag var det idag iallafall. Hej så länge och vi ses snart ! // marcel

Kommentarer
Postat av: Anders

Tycker er spanienresa låter helt fantastisk! Vad säger ni, ska vi ta över en bodega där någonstans. Göra gott vin och grilla spädgrisar och dilamm och bara ha det bra?

2010-04-28 @ 15:26:17
Postat av: Gary

Segovia är fantastiskt. Var ni på den restaurang där kocken delade grisen med tallriken och sen kastade den. Angel är fanatstiskt, glöm inte att tacka honom.

2010-04-28 @ 21:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0