den nys kocken:)

vi har fått en ny kock i köket, han kom i tisdags och idag är hans första dag i köket:) han heter fredrik och kommer ifrån skåne, han verkar helt okej han kom direkt in i gänget i köket, men han måste vara van efter som han har jobbat på olika ställen. men det har hänt mycket i köket de två senaste dagarna, jag har värkligen otur kan man säga:)i tisdags så ramlade jag ner för en trappa när jag skulle gå ned ifrån matsalen till köket, så jag har skrapat up ena armen och har ett stort blåmärke på andra armen och ett jätte stort på min rumpa, så jag kan typ inte sitta ned:( sen under servisen så brände jag mig på bolnaisen och har fått en bränblåsa på en handen jippi :) och igår så skar jag mig på ena fingret så jag kan inte använda det :(det som har varit bra i köket är att jag börjar komma närmare alla i köket, och jag har fått tagit hand om servisen på barnmaten de senaste dagarna, och jag fick mycket beröm för min p-mat, det var pesto kyckling med pasta mm... man fräser kycklingen som man har styckat ned i mindre bitar och sen hälde man i pesto efter smak och i med grädde låt koka en stund, och sen kokar du pasta till det sen färdigt. jag rekomenderar det var väldigt gott:) sen har jag fått göra brödet i tisdags och det var faktiskt ganska enkelt :) man tog jäst vatten lite salt och socker och sen i med mjöl tills degen verkar bra, sen i med bleck som du har olivolja i och in i ugnen, inte så svårt. jag har även fått tagit hand om förrättterna eftersom jag står och gör barn maten, man ser bara till så att det finns förrätter framme åt servisen och fixar om de behöver någon spec, som gluten-, laktos- eller lök fri rätt.:) men ändå ganska kul och jag är glad att de lita på att jag klara det.sen har jag fått göra lite vanliga saker som bröddipp, cuta grönsaker och blanda ihopp sallader och sånt. men det är endå kul, man lär sig något hela tiden.

Kommentarer
Postat av: gary butt

at least you still have the use of both hands

2010-07-05 @ 23:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0