INGET VATTEN !!!!!

Det har blivit skillnad i köket sedan de nya praktikanterna kom hit, vårat schema har ändrats, det har blivit mycket skönare än vad jag hadde och det schemat var väldigt lugnt. denna vecka jobbar jag 14-22, 14-22, 9-17, sedan är jag ledig sen jobbar jag likadant fram till på söndag för då är jag ledig igen, så det är väldigt skönt och man har en helt annan energi i köket med detta schema villket gör det roligare att stå i köket. det är det som har hänt sen senast inte mycket i köket. jag har fått ficksa sallader skära upp desserter, göra en gremolata, citron dressing, och filéa apelsiner ( och jag är fortfarande inte bra på det:( ingen förbättring på den sidan) sedan har jag hjälp till på servisen och jag har haft det jätte kul :). jag kom på en stor grej som har hänt i köket. i går kväll precis innan vi skulle börja städa så slutade vattnet att funka på hela hotellet:( och vi trodde att det var så att allt vatten i almyrida skulle stängas av i 3 dagar, men tydligen var det ett rör i huvudledningen som hadde gått sönder. så fram till halv 12 så lagade vi mat i köket utan vatten :) vi gjorde bröd, koka pasta, så jag har lärt mig vaad man gör om vattnet slutar funka i ett kök. man har en reserv plan hela tiden och man har extra vatten dunkar som man kan annvända:) fast nu funkar vattnet igen och det är skönt:) vi har ändrat meny i köket nu i veckan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0