knossos!!

idag har jag haft min lediga dag och jag bestämde mig för att följa med på en av de guiadade turerna till knossos som finns på hotellet. vi åkte vid halv 9, det var svårt att komma upp för man var inte så pigg ifrån gårdagens festande kom hem vid 4 tiden och skulle upp halv 8, inte skönt :(. jag sov hela vägen och det var ca 2 timmars resa till knossos, det var stört skönt:) det vi skulle göra där var att få en tur på ett ställe som heter knossos palats. det är mycket historia bakom det stället. det handlar om mytologin, det börjar med att kungen zeus föddes på kreta på ideberget det näst högsta bergskedjan på kreta, han fick tre söner och den älsta fick bli kung över palatset i knossos. och sedan har arkeologer grävt fram palatset igen efter flera tusen år. det var väldigt häftigt att se alla dessa gammla stenar som de har grävt fram, det flesta var orginal, de som det inte har skickat till museum, så det var intresant. sedan fick vi åka vidare till en stad som heter rhymnon tror jag att den hette och gå runt där och det var jätte mysigt och skönt. sedan har jag varit ledig och tagit det lugnt och vi får se vad som händer i kväll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0