sista dagen på jobbet :(

idag var det den sista dagen för mig inne i köket på kreta, det är ganska tråkigt men det ska bli skönt att komma hem :) det bästa skulle vara om jag skulle kunna komma tillbaka hit sen efter stt ha varit hemma en stund:). Idag har jag gjort den vanliga salladen till lunchen och sedan cutat upp lite bacon till lunchen och till förrätten i morgon. sedan fick jag göra en curry majonaise till barn maten, jag gjorde en vanlig majo men smaksatte med lite gurkmeja, salt, peppar och fin hackad lök och äpple som jag sedan sauterade och blandade i:) sen fick jag skala potatis till potatis kakan, och skiva upp dem och fick hjälp av markus och sebbe att lägga upp och fixa potatis kakan, men tog potatis och la i botten och pressa så att hela botten täcktes av potatis sedan la vi parmesan flarn och salta lite och pressa yterligare och sedan hälde man på lite smält smör och pressa igen och sedan gjorde man så igen och in i ugnen. sedan fick jag ställa mig och cuta lite grönsaker till personalmaten. sedan behövde Emma lite hjälp med att skära upp lite mera julienne av morötter och purjolök. sen har jag bara städat och bärt soppor. slutade vid 6 tiden :) sen har jag suttit och skrivit av recept så att jag har dem :)och ikväll så blir det party all night och det ska bli kul och skönt :)

Kommentarer
Postat av: anders

Det låter som om du har haft det bra när du längtar tillbaka redan innan du har åkt hem :)

2010-07-29 @ 13:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0