EN EVIGHET!!!

Min andra jobbdag börja lika dant man åker till jobbet 08:30 äter frukost går in i köket kl 09:00. Fixa jästen och morötterna. Men sen fick jag göra lammfärs biffar vilket tog flera timmar. Man tar lammfärs och lägger i en bunke, sen tar du och hackar lök och river mycket vitlök sen fräser du det och läger sedan i det i färsen, sen gör du en blandning av vitlök och persilja och blandar i färsen, det siste du gör är att du tar basilika blad och rosmarin (inte stjälkarna) och mixar med olivoljan med en mixerstav till röran blir hyfsat slät och blandar i färsen. Sen när allt är ner blandat i färsen (och den inte blir fast nog kan du ha i stobröd eller ägg i) så bärjag du att rulle biffarna. Detta arbete tog mig nästan 8 timmar från 11 tiden till runt 19 – 20 tiden (tar bort tiden för rasterna). Det var verkligen ett evighets jobb, jag rullade nog upp till 200 färsbiffar. När jag äntligen var klar med det så lurade dem mig i köket, de sa att jag skulle få göra Paniner och Sebastian som sa att han blev arg för att jag skulle göra det istället för honom, jag vart lite ledsen för att jag fick göra det istället för honom. Men när jag skulle börja med Paninerna så märkte jag att dem bara skämta med mig, jag skulle bre mackor, cirka 50 stycken, det var baguetter (3 olika sorter), jag skulle börja med vegen. Man skulle bre alla mackor med färskost, och på de vegetariska mackorna skulle det vara grillade paprikor, soltorkade tomater, basilika och mozzarella ost. Sedan var det två andra, en som jag lade skinka, senap och ost på och den andra var det salami och mozzarella ost på. Om jag ska sammanfatta min två första dagar i köket så skulle jag nog säga, att jag inte var bered på den värmen som skulle vara i köket man börjar svettas efter 15 minuter i köket och sedan så skulle jag nog säga att jag är tacksam för vår "badpaus" som vi har mellan 15:00 och 16:00, vi åker ned till båthamnen och badar och det är såååå… skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0