EN LUGN DAG :)

Idag har det varit en ganska skön dag började kl12.00, vilket var nice för att vi var ute på Atlantis (en bar) på natten, man jag gick hem lite tidigare, och det var skönt att få sova ut lite:) Jag gick till jobbet idag var lite jobbigt pågrund av värmen men jag kom fram till slut. Det kändes konstigt att komma in mitt i när alla jobben var halvt klara, så idag fick jag göra skära upp paprika och gurka till grekiska salladen vi ska ha på fredag, och fick fixa i ordning två olika potatis sallader. En var med färskpotatis och grönsaker som har varit i ugnen, sedan var den färdig. Den andra var vanlig potatis med ungstekta grönsaker och en stuvning av majonnäs, vitlök, senap, salt och peppar, och man blandar allt. Sedan gjorde jag en bön sallad med grönsaker i ugn och det bladade man sedan med en röra där man tog basilika, soltorkade tomater och lite olja ifrån de soltorkade tomaterna och mixade med mixerstav till det blev en tjock röra Sen fick jag skära upp mer potatis till middagen som man hade olivolja och salt på bara och sedan in i ugnen. Jag fick vika serveter till efterrätts tallrikar och flytta några lammfärsbiffar till djupa bleck istället för låga, sen hjälpte jag till med att flytta tallrikar och städa köket. I dag var vi också iväg och bada, det var kallt:) lite tråkigt men det var skönt att få svalka sig lite efter att ha varit i köket en stund:). Nu sitter jag i mitt rum och tar det lugnt hade tänkt kanske läsa en bok eller något sådant, ska bli skönt. Puss <3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0