En vecka!!!!!

nu har det gått en vecka sedan jag har börjat jobba i köket, det kändes faktisk, det var jag markus och Ella i köket och det var en väldigt lugn dag. Men jag var på ett sååå dålig humör och markus bara gjorde det värre:(. jag fick börja dagen med att skära upp grönsaker till den grekiska salladen som vi har på lunchen, sen fick jag fixa i ordning potatisen till middagen sen. Det var bara vanlig färskpotatis som skulle in i ugnenmed salt peppar och olja, sen fick jag göra en tzatsiki, men har riven gurka som har fått runnit av och sen blandar man det med grekisk youghurt och riven vitlök, salt och peppar och blandar allt:) det blev mmmm.. så gott. sen gjorde jag en citron dressing till barn maten, man tog majonaise och juice ifrån citroner (mycket juice) och blandar med salt och peppar, färdigt den blev också jätte god. fick också göra ett enkelt arbeete som att klyfta citroner. till serveringen fick jag hjälpa Ella i kallköket med efterrätter, de rätter som vi hadde var: till förrätt, marinerad fetaost och sallad, marinerad paprika- och gurka skivor med saltrostade mandlar på. till varmrätt hadde vi, torsk, potatis med stekt lök och vitlål, med en tomatvinigrätt och dill. till efterrätt var det en choklad mousse som var skit goo:) och kokta körsbär och balsamico:) mmm....

Kommentarer
Postat av: gary butt

How many guests do you have each day?

2010-07-05 @ 23:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0