MIN FÖRSTA SERVERING :)

Idag har det varit en lugn och soft dag, väldigt skönt. Jag började dagen med att hasa mig ur sängen och gjorde jag lite motion HaHa:) jag gick till hotellet i morse istället för att åka bil, det tar en kvart att gå:). Idag har det varit som vanligt att jag har fått hjälpa andra i köket,jag fick börja med att skära grönsaker som vi skulle ha till den grakiska salladen på lunchen, och det var tomater som man skar i pyramider, och paprika som man skar i tunna bitar och sedan var det gurkan som man skalade och tog bort kärnorna innan man började att skära upp dem i tunna sneda skivor. Fast jag fick göra en efterrätt själv idag :) det var valnöts Brownes, smeten var jätte god mums.. man skulle smälta 2,4 kilo mörk choklad med 2,5 kilo smör och 3 liter rinnande honung, medans det smälte så skulle man mäta upp 2,5 liter mjöl och blanda med 15 matskedar bakpulver ( om du vill kan man ha i vaniljsocker), efter att man har mät upp det så skulle man knäcka 40 ägg och sen krossa äggen. När smeten sedan skulle ihop så börjar man med att sikta i mjölblandningen och blandar väl, sedan häller man i hackade vallnötter, och sist så häller man i lite ägg i taget, så att man ser att det blir en bra konsistens och inte för äggig. Sen ska den in i ugnen på 175 grader i ca 25 min, konsistensen ska vara lite kladdig:).sedan städade i efter som vi skulle ta våran bad paus, man innan vi åkte så skulle jag göra grönsaks spätt och det blev först lök, sen champinjoner och sedan tomat sedan paprika och sist fänkål, som sedan blev chilimarinerade mmm…. Sen efter att vi badat då gick jag till kallköket och hjälpte Ella att fixa undertallrikar till efterrätten, sen gick vi för att äta middag, det blev lammfärs biffar med rostad paprika sås och ris mm… var gott. Efter middagen så hjälpte jag till att ta ut saker ifrån kylen och fixade maten till kids club. Sen var det

Kommentarer
Postat av: Gary butt

Sounds like you have had a good start. Don´t forget to take some photos as well.

2010-06-26 @ 13:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0