Kreta!!

Tjena! Greatings from Greece!
Egentligen kommer vi att skriva på atlasbloggen men eftersom vi inte kommer in på den så får vi se hur det blir..... Men vi skriver ifrån Min blogg och sedan får vi länka vidare sedan.
Sitter nu i hotellets reseption för där finns det internet!

Petter och jag anlände på arlanda igår, 10/6 2011 kl 5 :00, jag hade sovit 3 timmar och Petter 0 timmar! Båda var trött och förväntans fulla!. TACK pappa för du skjusade mig Till Arlanda! En ängel!
Planet lyfte 1 timmer senare än vad vi skulle, 07;15 lyfte vi. På biljetten stod det att vi skulle vara framme kl 11:20, frågan är om det var svensk eller grekiskt tid? Tiden här är 1 timme efter Sverige, så kl 11 svensk tid är 12 här!
Men vi landande innan utsatt tig och kom fram drygt 12, lokal tid.

Vi kom till hotellet och mötes av Sven, hotel manager och Hotel chefen Kenneth. Sven visade oss snabbt hotellet då han har gäster att ta hand om. Sedan körde han oss till våran lägenhet, vi får bo tillsammans i några dagar sedan får vi egna rum. Det andra rummet hade en läcka som de ska ta hand om. Alla är bruna och fina utom kökspersonalen som knappt får se solen!
Men Sven visade oss rummet, en 1a med kyl, diskho, dushrum... That it!
Tack och lov så har vi ariconditioner! Annars hade vi dött av värme!
Vi fick eftermiddagen ledigt, var på hotellet kl 17 för middag bara. Så  vi gick ner till havet!
Det var lite kallt ibörjan men sedan blev det varmt men svalkande!=) Vattnet smakade som rimmad lag! Lite lagerblad och peppar korn så blir fiskarna rimmade naturligt=)HAHAH!
Sedan fick vi letas oss tillbaka till hotellet! Åt middag och blev visade runt i köket lite mera.
En av kockarna, Costas han gick på Stockholms Hotell och restaurangskola! Så han kände igen några av våra lärares namn! Det var lite roligt!, De är 6 personer som jobbar i köket. En bagare, Nenno. De har även en Grek som jobbar i köket som bara lagar grekisk mat! Så det inte blir för mycket svenskt!

Petter och jag har 2 dagar ledigt i veckan och då kommer vi att följa med på hotellets aktiviteter ! Idag ska de snorkla och upptäcka grottor. När vi är här i 6 veckor så blir det mycket utflykter som man hänger med på!
När vi kom hem igår så tog vi ett kvälls dopp, gick hem och dushade av oss, tog datorn och gick ner till Cafet och käkade lite, vi var Hungriga!, cheeseburgare och pommes! Kl var 9 när vi kom tillbaka hem för att sova! Båda somnade fort så vi märkte knappt att sängen var gjord av sten!
Vaknade när Petter stack till hotellet då han hade morgon passet och börjde 8, Jag börjar 14 och jobbar kväll. så jag är ledig just nu så jag har duchat på hotellet och ätit frukost och nu sitter jag och tar det lungt, ska inte ligga och steka det är förvarmt tycker jag! Hygienen i köket är inte som i Sverige. Det är varmt i köket och man kommer svettas flera liter så det blir att drick vatten för mig och Petter.
Hälsningar Louise!

Kommentarer
Postat av: gary butt

Kul att allt verkar bra, det är lika varmt här, hoppas ni lära är mycket



Gary

2011-06-14 @ 10:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0